Moving Into Stillness (27/10)

Yin Yoga & meditation, träna närvaro & upplev sinnets olika tillstånd.

  • Startar 27 okt.
  • 1 795 svenska kronor
  • Filbornavägen

Beskrivning

Vad är Moving into Stillness/Meditation & Yin? Här utövar vi Yin yoga och meditation där du tränar närvaro i stunden och din förmåga att uppleva sinnets olika tillstånd. Yin yoga är en långsam och mjuk praktik där liggande och sittande yogapositioner avslappnat hålls ett längre tag upp till fem minuter. Vi fokuserar på yin delarna i kroppen så som skelett, myofascia, bindväv, ligament, inre organ och de så kallade meridianerna. Yin yogan låter dina muskler slappna av helt. I yin yogan stretchar vi inte, vi drar inte och vi vill undvika att hålla kroppen i ytterlägen. Yin yoga är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet. Med en neutral attityd låter man sinnet uttrycka sig utan att identifiera sig med dess innehåll. Sinnet är aktivt hela tiden och vill gärna distrahera oss. Att utöva Moving into Stillness/Meditation & Yin hjälper oss att sänka orosnivån och att återfå ett mentalt lugn, en känslomässig balans, återfinna inre styrka och bli uppfylld av en djup inre ro. Vad gör vi på kursen? Övningarna utförs alltid liggande eller sittande och lär dig att låta dina muskler slappna av helt och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden. I yinyogan stretchar vi inte, vi drar inte och vi vill undvika att hålla kroppen i ytterlägen. Vi slappnar av och låter kroppen vara och kommer på så sätt mycket djupare. Vem behöver Moving Into Stillness? Denna kurs passar alla människor och kroppar, då vi anpassar övningarna efter kroppen och inte tvärtom. Den är dock särskilt effektiv för stela personer. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad livsstil med mycket prestation. Denna yoga öppnar sakta upp kroppen som blir smidigare. Yinyogan fyller hela dig med ny energi och lugnar ditt sinne. Fördelar med Moving Into Stillness hos oss: - Stretchar och ger flexibilitet till kroppens bindvävnad - Förbättrad flexibilitet i ryggrad och höft - Hjälper mot smärta både genom medveten närvaro, acceptans och att den passiva stretchen mjukar upp kroppen. - Balanserar kroppens olika meridianer så att prana kan flöda fritt - Skapar en terapeutisk påverkan på lederna som får ökad ledvätska - Lugnare sinnelag, emotionell balans, ger övning i att hålla sig lugn när man utsätts för inre och yttre stress - Stimulerar kroppens inre organ - Ger djup avslappning - Behåller kroppen mer ungdomlig - Meditation i kombination med kroppslig medveten närvaro ger ett lugnt stabilt sinne


Tider


Kontaktuppgifter

  • Filbornavägen

    Shanti Yoga Center Helsingborg, Filbornavägen 11, Helsingborg, Sweden

    info@shantiyogacenter.se