Fysisk yoga i kombination med Lugn Meditativ yoga
 

Mamma & Baby träning Yoga/Pilates

Period 1:   18/1 - 8/3
Period 2:   15/3 - 3/5
Period 3:   10/5 - 28/6
 
1 gång i veckan i 8 veckor
Tid: Torsdagar kl 15.00 -16.00
Kursavgift: 1 650 kr
Instruktör: Madeleine Enhörning


Anmälan och betalning till p1 sker senast 17/1
Anmälan och betalning till p2 sker senast 14/3
Anmälan och betalning till p3 sker senast 9/5


På denna kurs yogar du tillsammans med ditt barn. Efter graviditet, förlossning och de omvälvande förändringar som sker i livet när man fått barn är det skönt att komma i kontakt med och träna upp sin egen kropp igen.
Vi jobbar med stärkande rörelser från yoga och pilates för bäckenet, rygg, mage och axlarna i lugnt tempo tillsammans med andningen för att successivt återfå kraft, styrka och energi. Vi förebygger värk som annars är vanligt hos nyblivna mammor som bär mycket, ammar och nyligen varit gravida med utsatt rygg. Det är lagom att börja när din baby är ca 6-8 veckor och sedan kan ni fortsätta tills din baby blir alltför rörlig på golvet. Barnens behov styr klassen.
Ta med dig en filt, fäll eller liknande till din baby att ligga på under klassen.
Barnvagnarna lämnas utanför salen.




FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs.

BRA ATT VETA
Läs mer Yoga på SYC och Vanliga frågor


ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag till att gå denna kurs. När du betalt kursavgiften, kontakta oss på info@shantiyogacenter.se och begär kvitto till din arbetsgivare.


BOKA KURS
 

Yin Yang Yoga
 

Period 1:  
Period 2:  
Period 3:   8/5 - 26/6
 
1 gång i veckan i 8 veckor
Tid: Tisdagar kl 18.30 - 19.45
Kursavgift: 1 750 kr
Instruktör: Joanna Wehlin


Anmälan och betalning till p1 sker senast
Anmälan och betalning till p2 sker senast
Anmälan och betalning till p3 sker senast 7/5



I den här kursen lär du dig grundläggande dynamiska, aktiva och flödande yogarörelser med stillsamma, passiva grundande positioner. Ett holistiskt upplägg där vi balanserar kroppen genom att arbeta både muskulärt och i de djupare vävnaderna (leder, ligament och bindväv). Yin Yoga är en lugn inåtgående meditativ yogaform där man i första hand påverkar yindelarna i kroppen, såsom bindväv, leder och ligament. 
Yang Yoga bygger styrka, ökar rörlighet och smidighet, ger god balans och kroppskontroll med en medveten andning. För nybörjare men även dig som har lätt erfarenhet av yoga i någon form. Du övar upp din förmåga att fokusera. Sömnen och din mentala energi  förbättras. Din kroppsmedvetenhet ökar och du blir mer rörlig och smidig.

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs.

BRA ATT VETA
Läs mer Yoga på SYC och Vanliga frågor


ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag till att gå denna kurs. När du betalt kursavgiften, kontakta oss på info@shantiyogacenter.se och begär kvitto till din arbetsgivare.


BOKA KURS